خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

هوشمند سازی ساختمان ، فونداسیون شهر هوشمند


 
قيمت 0ريال

هوشمند سازی ساختمان ، فونداسیون شهر هوشمند
هوشمند سازی ساختمان ، فونداسیون شهر هوشمند

هوشمند سازی ساختمان : انسان ها به طور متوسط، ۸۰% از عمر خود را در ساختمان های مختلف همچون خانه، محل کار، مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید و غیره می گذرانند. ساختمان های تجاری جلوه ای از سرمایه ی آن کسب و کار هستند و به همین دلیل، صاحبین و مدیران ساختمان ها همیشه به دنبال روش های نوین به منظور افزایش بهره وری، امنیت، ماندگاری و راحتی ساختمان هستند.

ساختمان هایی که هنوز هوشمند نشده اند، فرقی با ساختمان های قرون پیشین ندارند و مانند همان ساختمان ها فقط موارد ضروری مثل پناهگاه، کنترل دما و ایمنی را در همان سطح از کارآیی تامین می کنند.

اویو یکی از اولین شرکت هایی است که تکنولوژی هوشمند سازی خانه و ساختمان را با مقرون به صرفه ترین هزینه ها در ایران بنا نهاد. هوشمند سازی ساختمان پیامدهایی فراتر از ارتقاء کلاس اجتماعی ساکنین دارد. قابلیت این ساختمان را در اینجا بررسی می کنیم.

ساختمان هوشمند چیست؟

ساختمان هوشمند هر نوع ساختمانی است که از فرآیندهای اتوماسیون یا خودکار سازی استفاده می کند تا کارهای ساختمان مثل تهویه، روشنایی، امنیت و سایر سیستم ها را به طور خودکار کنترل نماید. یک ساختمان هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، پردازش ابری و اینترنت اشیاء، اطلاعات را از محیط جمع آوری و طبق تمایلات و خواسته های ساکنین آن ها را پردازش و مدیریت می کند. این سیستم زیرساختی مانند یک دستیار به مدیر ساختمان کمک می کند تا مصرف انرژی را کاهش دهد، بهره وری ساختمان را بالا ببرد و خطرات تهدید کننده ی ساختمان را به حداقل برساند. و این یعنی مدیریت هوشمند ساختمان (BMS).

مزایای ساختمان هوشمند

عبارت “هوشمند” برای مشتریان و سرمایه گذاران بسیار جذاب است. اما مزایای ساختمان هوشمند تنها جالب و جذاب بودن نیست. به عبارت دیگر، این نوع ساختمان ها کلمه ی هوشمند را بیهوده یدک نمی کشند و قابلیت های آن ها تمایز عمده ای را بین آن ها و ساختمان های معمولی ایجاد می کند که برخی از این مزایا را در زیر می خوانیم.

صرفه جویی در هزینه ها و مصرف انرژی

محل زندگی باید جایی باشد که ساکنین در آن احساس راحتی، امنیت و آرامش خاطر داشته باشند. امکانات رفاهی مثل آب و برق در حصول این احساسات نقش بسزایی را ایفا می کنند اما برخی ساختمان ها در مصرف انرژی اسراف شدیدی می کنند. ساختمان ها بیشترین سهم را در مصرف برق کل کشور دارند. سیستم هوشمند سازی ساختمان به مدیران کمک می کند تا با بهینه سازی مصرف انرژی هایی مثل آب، برق و گاز، هزینه شارژ ساختمان را کاهش داده و از این طریق، ساکنین را از سکونت در آن ساختمان راضی نگه دارد.

ساختمان هوشمند یاد می گیرد استفاده از انرژی در ساختمان را بر اساس فاکتورهایی همچون ساعت شبانه روز، دمای بیرون ساختمان و حضور یا عدم حضور افراد در ساختمان تنظیم کند. برای مثال، سیستم تهویه هوای هوشمند در هر زمان ممکن، از هوای بیرون برای خنک کردن داخل ساختمان استفاده می نماید، و سیستم روشنایی هوشمند در صورت خالی بودن فضاهای مشاع ساختمان، لامپ ها را خاموش می کند.

 

مدیریت بهینه ساختمان

مدیریت بهینه

ساختمان هوشمند، مدیریت و نظارت بر ساختمان را نیز آسان می کند. عملکرد و سالم بودن سیستم های ساختمان را می توان از هرجای دنیا و فقط از طریق گوشی هوشمند مدیریت کرد. یعنی اگر مشکلی در این سیستم ها به وجود بیاید، یک پیام هشدار به گوشی مدیر ساختمان فرستاده می شود. مثلا اهرم هوشمند شیر سیالات، نشتی آب و گاز را تشخیص داده و جریان آب یا گاز را فورا مسدود می کند تا به ساختمان و ساکنین آن آسیبی نرسد. به علاوه، درصورت نشتی گاز یا آب یک پیام به گوشی مدیر ساختان ارسال می کند تا هرچه سریع تر برای رفع مشکل چاره ای بیندیشد.

 

افزایش امنیت ساختمان

افزایش امنیت ساختمان

استفاده از سیستم امنیتی هوشمند مثل سنسور حرکتی و دوربین امنیتی باعث می شود که سارقین حتی از درب ورودی ساختمان هم نتوانند عبور کنند. این سیستم اطلاعات را از محیط جمع آوری کرده و اجازه ورود به افراد غریبه در ساعات پرخطر را نمی دهد. در صورتی که یک شخص قصد ورود غیر متعارف به ساختمان را داشته باشد، سیستم امنیتی هوشمند با پخش زنگ هشدار، نگهبان و مدیر را از ماجرا باخبر می کند.

 

ساختمان های هوشمند

کدام ساختمان ها را می توان هوشمند کرد؟

وقتی حرف از هوشمند سازی ساختمان پیش می آید، بیشتر افراد تصور می کنند که ساختمان آن ها برای هوشمند سازی خیلی قدیمی، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است.

اگر اینچنین باشد، پس هیچ ساختمانی شایسته ی هوشمند شدن نیست! اما در واقع، نصب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان بسیار آسان و قیمت آن ها بسیار مقرون به صرفه است و همین دلایل باعث شده اند تا بتوان تمامی ساختمان ها، اعم از کلنگی، مدرن، در حال ساخت را با هر متراژ تنها در یک روز هوشمند کرد! با خواندن ادامه ی مطلب ببینید کدام ساختمان بیشترین سود را از هوشمند سازی می برند.

ساختمان های کوچک و متوسط

در گذشته، تنها خانه و ساختمان های بسیار بزرگ می توانستند از مزایای هوشمند سازی بهره ببرند. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی قوانین اینچنینی از بین رفته اند و امروزه، ترکیب سنسورهای ارزان قیمت هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و پردازش ابری در وسایل بی سیم دستیابی به محیط هوشمند حتی در ساختمان های کوچک و متوسط را ممکن و آسان کرده است.

 

ساختمان های تجاری هوشمند

ساختمان های تجاری

احساس راحتی و تجربه ای که طرفین قرارداد از محیط دارند، تاثیر زیادی بر میزان خرید و فروش در یک محیط تجاری دارد. از طرف دیگر، معمولا واحدهای تجاری اجاره داده می شوند و صاحبین مشاغل، مکان هایی را اجاره می کنند که نظر مشتری را جلب کند.

در کنار این ها، جمعیت زیادی از مردم در ساختمان های تجاری و ادارات رفت و آمد می کنند. هوشمند سازی ساختمان های تجاری این فرصت را پدید می آورد تا ارزش ساختمان و سرویس ها و خدمات ارائه شده در آن افزایش چشمگیری پیدا کند. راهکار هوشمند سازی ادارات و ساختمان های تجاری به جذب نیروی مستعد کمک نموده و کنترل و نظارت کامل بر محیط کار را فراهم می کند.

 

البته که تمامی ساختمان های تجاری شامل محیط های صنعتی، رستوران ها و حتی مکان های عمومی مثل پاساژ ها را می توان هوشمند کرد. در این صورت، مصرف انرژی و هزینه های آن کاهش یافته و امنیت در این مکان ها چندین برابر خواهد شد.

 

جدیدترین ساختمان های هوشمند

ساختمان های تازه ساخت

سیستم هوشمند سازی بی سیم نیازی به سیم کشی مجدد یا تخریب قسمت هایی از ساختمان را ندارد. و به همین دلیل، دیگر لازم نیست نگران خراب یا بدنما شدن ساختمان جدید خود باشید.

ساختمان های قدیمی

برخی افراد تصور می کنند که ساختمان های قدیمی ارزش هوشمند سازی را ندارند. اما ما کاملا برعکس فکر می کنیم. با هوشمند کردن ساختمان های قدیمی می توان آن ها را از این رده خارج کرده و برچسب کلنگی را از رویشان برداشت.

تنها ا افزودن چند گجت هوشمند مثل هوشمند سازی سیستم تهویه هوا یا لامپ هوشمند، حال و هوای کلی ساختمان تغییر یافته و ارزش مادی آن چندین برابر بالا می رود.

 

مشاوره هوشمند سازی

همین حالا برای هوشمند سازی ساختمان خود اقدام کنید

آنچه در اینجا مطالعه کردید، تنها بخشی از مزایا و قابلیت های ساختمان هوشمند بود. تجهیزات هوشمند اویو وسایل عجیب و غریبی نیستند اما ظاهر ساختمان را به یک محیط پیشرفته و راحت تبدیل می کنند. در این ساختمان ها، امنیت و آسودگی خاطر ساکنین و اموالشان (مثل اتومبیل) همیشه تامین است و منابع طبیعی به اندازه مصرف می شود. می توان گفت که ساختمان هوشمند، یک ساختمان آینده نگر است.

جهت دریافت مشاوره هوشمند سازی و اطلاعات جامعتر در مورد خدمات ما بر روی لینک کلیک کنید.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت