خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آیا آموزش زبان در خواب واقعیت دارد؟


 
قيمت 0ريال

آیا آموزش زبان در خواب واقعیت دارد؟
آیا آموزش زبان در خواب واقعیت دارد؟

انسان همیشه به دنبال ایجاد راه حل‌های ساده برای کارهای دشوار است. راحت طلبی انسان موجب می‌شود تا همیشه تحت تاثیر تبلیغات بزرگنمایی شده و دروغین قرار گیرد. آموزش زبان انگلیسی در خواب نیز یکی از همین موارد است. یادگیری زبان می‌تواند دریچه‌ای به دنیای جدید در ذهن‌تان باز کند. ارتباط با افراد دیگر موجب می‌شود تا دنیای‌تان بزرگ و بزرگ‌تر شود. به دلیل همین جذابیت، افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان هستند؛ اما قطعا این پروسه یادگیری نیازمند تمرین، تلاش و تداوم است. به همین دلیل، راه‌کارهای جدیدی ایجاد شده است که بسیاری از آن‌ها واقعیت ندارد! آموزش زبان انگلیسی در خواب، شاید یکی از همین موارد باشد.

 

به همین دلیل قصد داریم در این بخش به بررسی شایعه دوره آموزش زبان انگلیسی در خواب بپردازیم و امکان یا عدم امکان چنین موضوعی را بررسی کنیم.

 

پس اگر شما نیز علاقه‌مند به درک و کسب اطلاعات در این حوزه هستید، همراه ما باشید.

 

یادگیری زبان انگلیسی در خواب چیست؟

همیشه اشتیاق افراد به یک موضوع می‌تواند انگیزه ای برای شروع تحقیقات یا تلاش برای ایجاد فضای برآورده شدن نیاز را فراهم کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط تیم روانشناسی در سوئیس، بدن انسان در زمان خواب، آرام‌ترین شرایط ممکن را تجربه می‌کند و هر گونه فعالیت شنیداری می‌تواند در مغز ثبت گردد.

 

طبق گزارشات ثبت شده در CELEBRAL CORTEX که بر روی 60 دانش آموز آلمانی زبان انجام شده است، گروهی از دانش آموزان ساعت 10 شب چندین لغت زبان هلندی را مطالعه کردند و سپس، به خواب رفتند. پس از 2 ساعت فایل صوتی همان لغات برای افراد در خواب پخش شد. گروه دیگری نیز، همین کار را تکرار کرده و به خواب رفتند، اما بعد از 2 ساعت بیدار شده و مجدد لغات را مطالعه کردند. نتیجه این تحقیق به گونه‌ای بود که گروه اول که زمان خواب، فایل صوتی را گوش داده بودند، از لحاظ به خاطر سپردن لغات و لهجه شرایط بهتری داشتند.

 

شاید تصور کنید که قطعا نتیجه این تحقیق به ما نشان می‌دهد که آموزش زبان انگلیسی در هنگام خواب ممکن است! اما دقیقا شایعه از همین تفکر ایجاد شده است؛ چرا که چنین نتیجه‌ای می‌تواند به دلایل دیگری باشد. مثلا خواب آسوده یکی از دلایل آموزش بهتر و تمرکز بالا، در یادگیری لغات است. از سوی دیگر، داشتن آرامش پیش از خواب و عدم دارا بودن خواب نصفه و نیمه، می‌تواند علت بعدی این موضوع باشد. پس سعی کنید تفکری هوشمندانه در این زمینه داشته باشید و واقع‌بینانه موضوع آموزش زبان انگلیسی در خواب را بررسی کنید.

 

چرا برخی موسسات مدعی آموزش زبان انگلیسی در خواب هستند؟

بسیاری از افراد سودجو با ایجاد تصور آموزش زبان انگلیسی در خواب، امیدی واهی در دل متقاضیان آموزش زبان ایجاد می‌کنند. تاحدی که این افراد اصلا تلاشی برای شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه زبان انگلیسی نمی‌کنند. معمولا تبلیغ کنندگان چنین ادعاهایی، بر روی گول خوردن اولیه مخاطب خود حساب می‌کنند. این موسسات یا افراد، با تهیه کردن یک پکیج مشخص و فروش آن، سود خوبی به جیب می‌زنند. در حالی‌که شما پس از نارضایتی، دیگر کاری از دست‌تان برنمی‌آید! این افراد با تبلیغات نادرست و ایجاد یک تفکر غیرمنطقی، سود کلانی به جیب می‌زنند و دروغ می‌فروشند. شاید براساس نظریه روانشناسان و متخصصین، گوش دادن به فایل صوتی زبان انگلیسی در خواب برای مرور و تثبیت اطلاعات در مغز مفید واقع شود، اما آموزش زبان انگلیسی در هنگام خواب فقط یک دروغ بزرگ است.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت