خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها


 
قيمت 0ريال

هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها
هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها

هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها بر اساس زبان بصری

محققان اوتیسم بر این باورند که تکنولوژی های قدیمی و مدرن در ترکیب با هم میتوانند تا حد زیادی به بهبود توانایی های یک کودک اوتیسمی کمک کنند. مارک به عنوان یک پدربرای فزند اوتیسمی خود برادی با در نظر گرفتن این نظر، تصمیم گرفت در هوشمند سازی خانه از زبان دیداری و بصری برای آسایش بهتر فرزندش استفاده کند. برای این منظور او علاوه بر تلویزیون هوشمند، یک آی‌پد را روی پایه ای قرار داد و در دسترس برادی گذاشت. هدف از انجام این کار، فراهم شدن بستری بود که برادی بتواند بیشتر از آنکه بشنود یا از دیگران برنامه ای بگیرد، خودش به تنهایی از تلوزیون و آیپد برنامه های روزانه اش را بفهمد و انجام دهد.

زمان هر کدام از این اعمال به صورت هوشمند روی تلوزیون و آیپد نشان داده میشد و برادی میفهمید که الان نوبت انجام چه کاری است. بنابراین از قبل خودش را برای انجام آن آماده میکرد.

هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها

برادی عادت داشت که به صورت پنهانی از خانه بیرون برود. با اینکار هم امنیت خودش به خطر می افتاد و هم والدینش نگران می شدند. برای همین مارک در خانه هوشمند خود، سیستم ایمنی نصب کرد که هر زمان برادی از خانه بیرون میرفت و یا در باز میشد، فوری به او اطلاع میداد. مارک بر همین اساس توانست نوعی سیستم ساده را طراحی کند که بر اساس پارامترهای‌زمانی، سنسور‌حرکتی و بلندگو در هر اتاق بنا شده بود. کار نظارت او به این محدود نشد و او در اتاق درمان و بازی برادی نیز دوربین IP نصب کرد، تا با دقت برادی را زیر نظر داشته باشند.

آینده خانه هوشمند برای کودکان اوتیمسی

مارک همواره قصد داشت برای برنامه Control4 اپلیکیشنی طراحی کند که شامل قالب ها و فرمت های تصویری باشد، تا اشخاص نیازمند بتوانند به کمک آن، از یک فعالیت خاص وارد یک فعالیت دیگر شوند، بر اساس داده های آن تصمیم بگیرند، برای کار بعدی آماده شوند و بتوانند روی کار حال حاظرشان تمرکز کنند. برای همین منظور مارک از برنامه نویسان ارشد شرکتش خواست تا در کنفرانس های Control4 شرکت کنند و برای توسعه آن همکاری کنند.

هوشمندسازی خانه برای اوتیسمی‌ها

او در حال حاظر مشغول برنامه نویسی چنین اپلیکیشنی است. و هرچند که کار سختی در انتظارش است، اما امیدواریم به زودی شاهد موفقیت او در ساخت خانه هوشمند برای کودکان اوتیسمی باشیم.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت