خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عمل انحراف بینی


 
قيمت 0ريال

عمل انحراف بینی
عمل انحراف بینی

وقتی که حرف از جراحی بینی می شود، تقریبا همه ی تصورات به سمت عمل زیبایی بینی می رود. اما جراحی بینی کاربردهایی فراتر از زیبایی دارد و برای بهبود عملکرد بینی هم به کار می رود. البته که وظیفه ی اصلی بینی، تنفس است و تعهدی راجع به زیبایی صورت بر عهده ندارد و جراح بینی هم این نکته را می داند. در بعضی مواقع بیماران مشکلی با ظاهر بینی خود ندارند و خواستار عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی هستند در این مقاله برای اینگونه بیماران توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

انحراف بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی یا به تعبیر عام، انحراف بینی اختلالی است که بر اثر جابجایی دیواره ی نازک بین دو سوراخ بینی به وجود می آید. به این دیواره ی غضروفی، تیغه بینی یا سپتوم (septum) گفته می شود که حفره ی بینی را به دو قسمت چپ و راست تقسیم می کند.

زمانی که تیغه بینی بیش از اندازه به یک سمت مایل و کج شود، یکی از سوراخ های بینی، بزرگتر از دیگری می گردد. بسته به شدت این انحراف، امکان رخداد گرفتگی بینی، کاهش جریان هوا و مشکلات تنفسی وجود دارد. سپتوم منحرف شده ی بینی همچنین ممکن است اختلال در تخلیه بینی و در نتیجه، افزایش میزان عفونت و آبریزش در پشت بینی را به دنبال داشته باشد.

ژنتیک و وراثت می تواند دلیل انحراف بینی باشد. و یا امکان دارد بینی شخص در دوره ی جنینی یا در طول پروسه ی زایمان بر اثر ضربه و جراحت انحراف پیدا کند که احتمال این موارد خیلی ضعیف است اما احتمال ضربه به بینی در دوره ی بزرگسالی بسیار بالا و متداول است.

جراحی تنها راه درمان انحراف بینی است. برای این منظور، جراحی سپتوپلاستی به کار گرفته می شود. اما بیشتر بیماران، عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) را نیز توامان با عمل انحراف بینی (سپتوپلاستی) انجام می دهند که به این عمل سپتورینوپلاستی گفته می شود.

جراحی سپتوپلاستی

 

سپتوپلاستی ( عمل انحراف بینی بدون عمل زیبایی ) نوعی از عمل بینی است که به طور ویژه بر روی انحراف بینی کار کرده و از این طریق، تنفس را بهبود می بخشد. اگرچه انحراف جزئی بینی امری رایج است اما برخی افراد از گرفتگی  یک طرف بینی خود رنج می برند و نمی توانند آنگونه که باید نفس بکشند. سپتوپلاستی می تواند تیغه منحرف شده ی بینی را صاف و راه جریان هوا را برای تنفس راحت تر باز کند. سپتوپلاستی تغییری را در ظاهر بینی ایجاد نمی کند و هدف آن فقط بهبود عملکرد بینی است.

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت