خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

راه حل‌های ارائه شده برای بهبود امنیت شبکه‌های IOT


 
قيمت 0ريال

راه حل‌های ارائه شده برای بهبود امنیت شبکه‌های IOT
راه حل‌های ارائه شده برای بهبود امنیت شبکه‌های IOT

 

1. تغییر گذرواژه‌ها و نام‌های کاربری پیش‌فرض

این امکان وجود دارد که هنگام تولید دستگاه، شرکت سازنده تست‌های لازم امنیتی را انجام نداده باشد. این فرضیه نیز وجود دارد که ممکن است شرکت سازنده دستگاه دارای نشت اطلاعاتی باشد. پس بهتر است برای جلوگیری از رویدادهای آینده، پیشگیری‌های لازم را انجام داد. با تغییر رمز و نام کاربری پیش فرض می‌توانید تا حد زیادی امنیت دستگاه را تامین کنید.

٢. حتما به روز رسانی‌های دستگاه را انجام دهید

شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اینترنت اشیا پس از تولید و عرضه دستگاه‌های خود، بازخوردهایی را از کاربران دریافت می‌کنند. با تحلیل و بررسی این بازخوردها تیم پشتیبانی با ارائه تغییراتی در ساختار نرم افزاری دستگاه سعی در بهبود عملکرد دستگاه دارند.

برخی از این به روز رسانی‌ها شامل آپدیت‌های امنیتی نیز می‌شود. همواره سعی کنید تا دستگاه خود را آپدیت نگه دارید و به روز رسانی‌های ارائه شده را در اسرع وقت اعمال کنید.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: بیمارستان‌های هوشمند

٣. احراز هویت دومرحله‌ای

یکی از ساده‌ترین راه‌های بالا بردن امنیت شبکه‌های IOT نصب احراز هویت دو مرحله‌ای می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا هکرها به آسانی اجازه ورود به سیستم را نگیرند. در صورتی که شبکه Wi-Fi هک شود، با توجه به این موضوع که دستگاه برای ارسال داده به احراز هویت شما نیاز دارد، هکرها نمی‌توانند اطلاعات شما را بدست آورند.

۴. رمزگذاری

دستگاه‌های هوشمند معمولا پس از برقراری ارتباط با یک سرور مرکزی، شبکه اینترنت یا گوشی‌های هوشمند فعال می‌شوند. اما متأسفانه با توجه به این که پیاده‌سازی الگوریتم‌های رمزگذاری هزینه‌بر است بنابراین اطلاعات کاربران براساس اصول استاندارد رمزگذاری نمی‌شوند.

به کاربران توصیه می‌شود که در اسرع وقت گزینه مربوط به رمزگذاری داده‌های ارسالی و دریافتی را فعال کنند.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

۵. ایجاد یک شبکه ثانویه برای دستگاه‌های IOT

یک راه‌حل کارامد برای محافظت از دستگاه‌های هوشمند، ایجاد یک شبکه جداگانه است. این شبکه از اینترنت تفکیک شده است و بستری مناسب برای اتصال اشیا به یکدیگر است. بنابراین احتمال نفوذ بدافزار به این دستگاه‌ها به حداقل خواهد رسید.

در این شرایط اگر کاربر قصد کنترل شبکه دستگاه‌های هوشمند خود از طریق گوشی تلفن همراهش را داشته باشد، باید بین شبکه‌های وای فای سوئیچ کند.

منبع: خانه هوشمند اویو

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت