خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

سنسورحرکتی چیست؟


 
قيمت 0ريال

سنسورحرکتی چیست؟
سنسورحرکتی چیست؟

سنسورهای حرکتی یا motion sensor ها از اجزای ضروری در سیستم امنیتی هوشمند ضد سرقت می باشند که در خانه های هوشمند نقش بسیار کاربردی دارند و با دید گسترده خود می توانند کنترل قابل توجهی بر محیط ایجاد نمایند. در سیستم هوشمند چشمی درب دیجیتال نیز از سنسورهای حرکتی استفاده شده است که با دید وسیع و زاویه چرخشی مناسب می تواند تمامی رفت و آمد ها را ضبط نماید.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

سنسور حرکتی چطور کار می کند؟

سنسور حرکتی یک قطعه کوچک است که اشعه و امواج مادون قرمز از خود منتشر می کند و در صورتی که این امواج به فردی برخورد کند، سنسور فرد را شناسایی کرده و متوجه حضور او می شود. در واقع سنسور حرکتی مانند یک چشم الکترونیک عمل کرده و هر گونه حرکت در محیط را تشخیص می دهد و می تواند با ارسال پیام به گوشی همراه، شما را مطلع کند.

به این ترتیب با تشخیص حضور افراد در محیط مجهز به سنسور، فرمان روشنایی ارسال شده و روشنایی محیط افزایش می یابد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این سنسورها، تاثیر آن ها بر صرفه جویی در مصرف انرژی است. علاوه بر آن که لازم نیست یک محیط همواره دارای حداکثر میزان روشنایی باشد، در سطح امنیت آن مکان نیز بهبود حاصل شده و هر گونه رفت و آمدی تشخیص داده می شود.

بنابراین در یک خانه هوشمند با تشخیص حضور افراد در یک محیط مجهز به سنسورهای حرکتی، فرمان به کنترل کننده مرکزی خانه ارسال شده و فرامین بعدی اجرا می گردد. در خانه هوشمند سنسور های حرکتی می توانند روشنایی محیط را با توجه به شب یا روز بودن تنظیم نمایند، در این حالت مدت زمان عکس العمل سنسور و فاصله قابل تشخیص آن نیز قابل تنظیم می باشد.

کاربردهای سنسور حرکتی

از این سنسورهای هوشمند می توان در راه پله ها، راه رو ها، آسانسور، پارکینگ، دوربین ها، قفل های الکترونیکی، سرویس های بهداشتی، اتاق پرو مغازه ها، گیت های اتوماتیک بلیط، برخی از پارکومترها، شیرآلات اتوماتیک و… هم استفاده کرد؛ چرا که سنسور حرکتی متوجه تردد افراد می گردد.

علاوه بر سنسورهای حرکتی نوع دیگری از سنسورهای مشابه نیز در خانه های هوشمند کاربرد دارد که دارای حساسیت بیشتری بوده و برای تشخیص افراد در حالت سکون نیز استفاده می شوند. در مکان هایی مانند کتابخانه ها، اتاق های کار، سالن های کنفرانس و… که افراد حرکت چندانی ندارند و تقریبا در حالت سکون هستند، این نوع سنسورها کاربرد فراوانی دارند.

جهت آشنایی با اینترنت اشیا کلیک کنید.

 

در این گونه مکان ها سنسورهای حرکتی پس از مدت کوتاهی خاموش شده و لازم است سنسورهایی حساس تر به حضور فرد در حالتی با حرکت کمتر و برای مدت طولانی تر وجود داشته باشد. یکی از نکات اساسی در افزایش کارایی سنسور های حرکتی، زاویه دید مناسب آنها می باشد که تشخیص طیف گسترده تری از تردد ها را میسر می نماید.

انواع سنسور حرکتی

  • حسگرهای حرکتی فعال
  • حسگرهای حرکتی منفعل
  • سنسور حرکتی تصویری
  • سنسور منفعل مادون قرمز

 منبع: خانه هوشمند اویو

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت