خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آیا لامپ هوشمند وقتی خاموش است برق مصرف میکند؟


 
قيمت 0ريال

آیا لامپ هوشمند وقتی خاموش است برق مصرف میکند؟
آیا لامپ هوشمند وقتی خاموش است برق مصرف میکند؟

لامپ های هوشمند برای خانه ها به خصوص خانه هوشمند بسیار مناسب هستند و می توانند در مقایسه با لامپ های مرسوم و معمولی در هزینه ها صرفه جویی کنند.

آیا لامپ هوشمند در حالت استندبای برق مصرف میکند؟

لامپهای LED به طور کلی می توانند در صرفه جویی در مصرف انرژی فوق العاده باشند ، زیرا در مقایسه با سایر انواع لامپ ها، نیاز به برق زیادی ندارند.

با این حال، لامپ هوشمند حتی وقتی که روشنایی ندارند نیز از نظر فنی همچنان روشن هستند. دلیل این امر این است که آنها باید ارتباط خود را با Wi-Fi خانه شما حفظ کنند. به این ترتیب که هر زمان تصمیم گرفتید چراغ ها را از راه دور روشن کنید، آن ها آماده هستند.

چرا نباید نگران مصرف برق این لامپ  ها در حالت آماده بکار باشید؟

با وجود اینکه میدانیم این لامپ ها حتی زمانی که خاموشند انرژی مصرف میکنند اما مصرف برق آن ها بسیار پایین و حداقل است. ما برای روشن شدن و اثبات این ادعا روی ۳ مدل لامپ هوشمند پرکاربرد آزمایشی انجام داده ایم و میزان انرژی مصرفی و هزینه برق هر کدام در یک ماه را محاسبه کرده ایم. سه لامپ مورد بررسی ما عبارتند از:

  • لامپ هوشمند فیلیپس مدل
  • لامپ یوفی مدل
  • و لامپ کوکنترل

آنالیز میزان مصرف لامپ فیلیپس هیو وایت

میزان مصرف این لامپ چیزی بین ۰ تا ۰.۳۰ وات در ساعت متغیر است و ما به صورت میانگین میزان مصرف آن را ۰.۱۵ وات لحاظ میکنیم. خیلی سرتان را درد نمیآوریم با چیزی که ما حساب کردیم معلوم شد که برای اینکه لامپ نامبرده در حالت استند بای ۱ کیلووات ساعت کار کند باید ۶۶۰۰ ساعت معادل ۹ ماه و خورده ای کار کند. بسته به اینکه شما در کجا زندگی میکنید هزینه هر کیلووات ساعت متغییر است.

آنالیز مصرف لامپ یوفی لومز

لامپ Eufy Lumos مستقیماً از Wi-Fi استفاده می کند. میزان مصرف این لامپ ۰.۵ وات است. با این حساب ۲۰۰۰ ساعت (حدود ۳ ماه) طول میکشد تا این لامپ هوشمند بتواند ۱ کیلووات برق مصرف کند. یعنی در ۳ ماه تنها ۵۰۰ تومان در حالت استندبای مصرف دارد و ماهانه ۱۶۷ تومان.

آنالیز مصرف انرژی در حالت استندبای توسط لامپ کوکنترل

نتایج آنالیز لامپ GoControl (که به جای Zigbee از Z-Wave استفاده می کند) کمی عجیب بود. این لامپ بین ۰.۶ تا ۴.۶ وات مصرف میکند. با این حال ، قطعاً از انرژی بیشتری نسبت به دو لامپ دیگر استفاده می کرد.

از خدمات هوشمندسازی به ترموستات هوشمند، سنسور هوشمند و... میتوان اشاره کرد.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت