خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

استفاده از سنسور در خانه هوشمند


 
قيمت 0ريال

استفاده از سنسور در خانه هوشمند
استفاده از سنسور در خانه هوشمند

سنسور خانه هوشمند: چیزهایی که باید بدانید

اکثر سنسورهای موجود در بازار بی سیم هستند و شما می توانید آن ها را در هرجا که دلتان می خواهد نصب کنید. اما پوزیشن و حالت قرار گیری سنسورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر به درستی نصب شوند، یک نگهبان یا خدمتکار مخفی در خانه خواهید داشت.

اگه تصمیم گرفته اید خودتان آن ها را نصب کنید، به محل نصب دقت نمایید تا حساس ترین مکان بوده و احتمال آلارم های اشتباه در آنجا بسیار کم باشد. مثلا چنانچه از سنسور حرکتی استفاده می کنید، آن را باید در جایی نصب کنید که سارقین به احتمال زیاد از آنجا عبور می کنند، نه در جایی که محل رفت و آمد هر روزه ی گربه هاست!

کدام یک از سنسورها برای خانه هوشمند ضروری هستند؟

آنچه که خانه هوشمند را می سازد، وجود سنسورها و اینترنت اشیاء در تجهیزات هوشمند است. هر کدام از سنسورهای هوشمند مزایای خود را دارند اما ضرورتی برای وجود برخی از آن ها نیست. اما بعضی دیگر برای هوشمند سازی ساختمان کاملا ضروری هستند و بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند.

سنسور دما و رطوبت

سنسور دما و رطوبت نوسانات و میزان دما و رطوبت اتاق را مشخص می کند. چنانچه سنسور به دیگر وسایل هوشمند در خانه (مثل سنسور درب و پنجره، سیستم تهویه و غیره) متصل باشد، با گزارش دادن این تغییرات آب و هوایی و در هماهنگی با دیگر اجزای هوشمند، می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.

سنسور روشنایی

سنسور روشنایی که به آن سنسور چشمی هم گفته می شود، بهترین راه برای تشخیص میزان نور لازم برای محیط است. سنسور روشنایی در سیستم روشنایی هوشمند تعبیه می شود. سنسور روشنایی حضور افراد در اتاق را تشخیص داده و در صورت خالی بودن، لامپ ها را خاموش می کند.

سنسور تشخیص نشت گاز

زمانی که خانه و ساکنین آن در معرض آتش سوزی قرار داشته باشند، به موقع بودن زنگ هشدار و آلارم خیلی خیلی مهم است. به همین دلیل هم اهمیت سنسور نشت گاز برای همه روشن می شود.

سنسور درب و پنجره

سنسور درب و پنجره از دو قطعه تشکیل شده است. یکی از آنها به خود درب یا پنجره می چسبد و دیگری به چارچوب. قسمت چسبی سنسور باعث می شود که دقیقا در محل مورد نظر قرار بگیرد. دو قطعه باید در کنار هم نصب شوند تا بتوانند اطلاعات را به یکدیگر منتقل نمایند. این دو قطعه از یک میدان مغناطیسی استفاده می کنند و چنانچه درب یا پنجره در ساعات معینی باز شود، میدان مغناطیسی برهم خورده و زنگ هشدار به صدا درمی آید.

سنسور حرکتی

سنسور حرکتی برای به حداکثر رساندن امنیت خانه، به خصوص زمانی که شما در منزل نیستید، اهمیت ویژه ای دارد. معمولا این سنسورها در فضای باز و محوطه ی اطراف خانه که نمی توان از سنسور درب و پنجره استفاده کرد، کار گذاشته می شوند.

 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت