خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟
ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟

ارتودنسی فانکشنال متحرک یکی از درمان های ارتودنسی بسیار مهم است که اگر در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی زمانی مناسب و به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟

یک تئوری مهم در علم ارتودنسی، تئوری فانکشنال است. به طور خلاصه، در این تئوری گفته می شود که  “فرم تحت تاثیر فانکشن شکل می گیرد”. یعنی عملکرد اعضاء مهم به هرشکل و موقعیتی که انجام شود؛ درنهایت فرم در همان شکل تثبیت می شود. یعنی اگر بیمار عادت کند که فک را در موقعیت عقب ببندد، شکل فک کم کم کوچک می شود و کوچک می ماند.

بنابرابن اگر ما رشد را به شکلی هدایت کنیم که در موقعیت مناسب ادامه یابد و عملکرد در شکل و موقعیت مناسب تکرار شود، کم کم شکل جدید در محل و موقعیت مطلوب فرم می گیرد. این اساس درمان فانکشنال را تشکیل می دهد: هدایت رشد!

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ارتودنسی فانکشنال با چه ابزاری انجام می شود؟

اگرچه درمان فانکشنال را می توان با ابزار ثابت هم انجام داد اما استفاده از دستگاه های متحرک مزایایی دارد که دستگاه ثابت ندارد. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک می توان از بافت نرم صورت هم کمک گرفت و مستقیما بر آن تاثیر گذاشت.

بهترین زمان انجام ارتودنسی فانکشنال متحرک کی است؟

در مورد بهترین سن ارتودنسی قبلا هم مفصل صحبت کرده ایم. به طور خلاصه بهترین زمان ارتودنسی فانکشنال متحرک اوایل کودکی و اواخر نوجوانی است. برای تشخیص بهترین سن یک متخصص ارتودنسی خوب باید ابتدا تشخیص درست را با توجه به معاینه و سوالاتی که پرسیده می شود و بررسی رادیوگرافی سفالومتری  انجام دهد.

منبع: https://www.lachine.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت