خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

کاربرد ارتودنسی دندان بالا


 
قيمت 0ريال

کاربرد ارتودنسی دندان بالا
کاربرد ارتودنسی دندان بالا

ارتودنسی دندان بالا روشی است که برای درمان ناهنجاری های مربوط به فک بالا استفاده می‌شود. ارتودنسی دندان بالا به معنای ارتودنسی فک بالاست. در حالت نرمال در هنگام بسته بودن دهان، دندان های فک بالا و فک پایین کاملاً روی هم قرار گرفته و همپوشانی دارند. اما وقتی فک بالا جلوتر و یا فک پایین عقب تر از حالت طبیعی باشد، در زمان بسته بودن دهان، اوربایت رخ داده و دندان های عقب روی هم دیگر قرار نمی گیرند. بیشتر افراد بر این باورند که دندان های پایین آن ها مرتب بوده و لازم نیست تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند. علاوه بر این، برخی از افراد معتقدند چون دندان های پایین آن ها در معرض دید مردم قرار ندارد، نیازی به انجام ارتودنسی نیست. در اینجا باید خاطر نشان ساخت، با اینکه می توان با ارتودنسی یک فک به نتیجه دلخواه دست یافت، اما قبل از اقدام به این عمل، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

کاربرد ارتودنسی دندان بالا

وقتی دندان های فک بالا دچار مشکل باشند از ارتودنسی تنها به منظور رفع اختلال در فک بالا استفاده می شود. بدین ترتیب مشکل برطرف شده و دندان ها به وضعیت عادی خود بر می‌گردند. این متخصص ارتودنسی است که نیاز به ارتودنسی دندان بالا را تشخیص داده و براکت ها و دستگاه ارتودنسی را تنها بر روی فک بالا نصب می کند. اگر با انجام این ارتودنسی سریع مشکل برطرف نشود، بنا به صلاحدید ارتودنتیست درمان با ارتودنسی فک دیگر ادامه پیدا کرده و پس از درمان ارتودنسی فک بالا، فک پایین نیز تحت درمان قرار می گیرد. لازم به ذکر است با انجام ارتودنسی فک بالا درمان ارتودنسی برای فک پایین آسان تر می شود.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

فاکتورهای موثر بر ارتودنسی فک بالا

فاکتورهای زیادی در روند بهبود و درمان ارتودنسی فک بالا موثر است. در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

· سن بیمار

· شدت عارضه

· نوع تجهیزات و وسایل مورد نیاز

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

هزینه ارتودنسی

از آن جا که ارتودنسی دندان های بالا در مقایسه با دندان های پایین دشوارتر است؛ از اینرو هزینه بیشتری نیز برای انجام آن مورد نیاز خواهد بود. البته تعیین هزینه وابسته به نوع و روش درمان و نوع براکت های استفاده شده است.

منبع: ونیر کامپوزیت

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت