خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

افزایش سرعت ارتودنسی دندان


 
قيمت 0ريال

افزایش سرعت ارتودنسی دندان
افزایش سرعت ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان چیست ؟ سرعت ارتودنسی یکی از نقطه ضعف های ارتودنسی است. آهسته بودن یکی از معایب درمان ارتودنسی است. درواقع یکی از دلایل اصلی عدم علاقه به ارتودنسی این است که «ارتودنسی ماه ها و گاه سال ها طول می کشد» و این در دنیای امروز که دنیای سرعت است اصلا جذاب نیست!

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

افزایش سرعت ارتودنسی با ویبراتور ممکن است؟

چرا سرعت ارتودنسی کم است؟

اصولا در طبیعت اغلب اتفاقات خوب آرام رخ می دهند! سرعت در طبیعت معمولا با تخریب و ویرانی همراه است! جنین ۹ ماه طول می کشد تا به دنیا بیاید. کودک چندین سال طول می کشد تا بزرگ شود. درخت سال ها طول می کشد تا به میوه برسد و …. برای حرکت دندان، نیاز به فعالیت همزمان ساخت وساز در کنار تخریب است.

اصلا اگر سرعت بیش از حد زیاد شود، فقط تخریب رخ می دهد و تشکیلی نخواهیم داشت و این یعنی نابودی استخوان و حتی دندان!

آیا همیشه ارتودنسی طولانی است؟

نه! گاهی بعضی مشکلات را می توان در زمانی کوتاه درمان کرد! گاه حتی کمتر از دو ماه. ارتودنسی سریع در مواردی کاملا ممکن است!

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

چه زمانی سرعت ارتودنسی کمتر است؟

به خصوص وقتی برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم باشد، طول درمان افزایش می یابد زیرا زمانی که باید صرف بسته شدن فضا شود نیز به دذمان اضافه می شود. به عبارتی درست است که طی بسته شدن فضا و با هدایت دندان ها هست که مشکل بیمار حل می شود ولی این زمان به درمان اصافه می شود.

چطور می توان سرعت ارتودنسی را افزایش داد؟

اما تکنیک های زیادی وجود دارند که تلاش کرده اند سرعت درمان را افزایش دهند و طول درمان را کاهش دهند. بعضی از تکنیک ها مانند سیستم دیمون در مواردی موفق بوده اند بدون کاهش کیفیت درمان، زمان را اندکی کاهش دهند.

اما اغلب تلاش ها یا بی راهه بوده اند (مانند انجام کامپوزیت ونیر نامناسب به عنوان ارتودنسی سریع!) و یا به بهای کاهش کیفیت درمان از زمان کم کرده اند!

تکنیک هایی هم هستند که تلاش دارند به کمک ارتودنسی بیایند تا سرعت حرکت دندان ها افرایش یابد و طول درمان کاهش یابد.

یکی از قدیمی ترین روش ها، ایجاد ارتعاش بوده است. ایجاد ارتعاش میتواند با جویدن آدامس هم انجام شود بدون اینکه هزینه ارتودنسی اضافی پرداخت شده باشد.

اما فرم حرفه ای این تکنیک استفاده از دستگاه های ویبراتور حرفه ای است که با قیمتی حتی بالا در حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار وجود دارند و مخصوص ارتودنسی هستند.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت