خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

غضروف مصنوعی در جراحی بینى


 
قيمت 0ريال

غضروف مصنوعی در جراحی بینى
غضروف مصنوعی در جراحی بینى

در مواقعی که تیغه وسط بینى غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند.

برخی پزشکان برای عمل بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شاهین شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگیرى از افت نوک بینى بعد از جراحى از تقویت غضروفى نوک بینى بهره مى گیریم .

براى این منظور غضروف از تیغه وسط (داخل بینى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوک بینى پیوند زده مى شود تا نوک بینى محکم تر شود . بعد از پایان جراحى و در حین ترمیم نیروهایى از پوست به اسکلت بینی وارد مى شود که بسیار قوی و پر قدرت هستند و اگر نوک بینى به اندازه کافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد کرد و افت مى کند . به عبارت دیگر نوک بینى پایین مى آید و به لب بالا نزدیک مى شود .

بیشتربخوانید:

· عمل بینی فانتزی

· عمل بینی گوشتی

هر قدر پوست بینى ضخیم تر باشد احتمال افت نوک بینى بعد از عمل بیشتر است . گاهى تیغه وسط بینى (سپتوم) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد . در این صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند . غضروف هاى مصنوعى بسیار قوى و ماندگار هستند و استحکام کافى براى نوک بینى ایجاد مى کنند . با تمام مزایایى که غضروف هاى مصنوعى دارند معایب بالقوه خطرناکى هم دارند که عفونت و بیرون زدن از پوست جز آن ها است. به دلیل معایب مورد اشاره من از پروتز در بینی هیچگاه استفاده نمی کنم و عطاى آن را به لقایش بخشیده ام.

رفرنس: دانستنی های عمل بینی

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت