خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟


 
قيمت 0ريال

عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟
عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟

بلیچینگ به درمان سفید کننده دندانها جهت افزایش اعتماد به نفس گفته می شود که در آن از ژل یا محلول بر پایه پروکسید استفاده می شود. هم بلیچینگ خانگی و هم بلیچینگ حرفه ای در مطب دندانپزشکی از محلولهای بر پایه پروکسید استفاده می کنند اما غلظت آنها متفاوت است. برای سفید کردن دندانها با بلیچینگ، مواد بر پایه پروکسید در تماس با دندانها قرار می گیرد تا لکه های دندان را از بین ببرد.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

آماده سازی دهان برای بلیچینگ

قبل از اقدام به بلیچینگ باید دندانهای پوسیده را ترمیم کنیم. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها، روکش های دندان ، لمینت های دندان و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. قبل از اقدام به بلیچینگ، انجام جرمگیری (در صورت وجود جرم ) و بروساژ به نتیجه گیری بهتر می انجامد.

پس از بلیچینگ چگونه از دندانها مراقبت کنیم؟

· هر روز دو مرتبه دندانهای خود را مسواک بزنید و حداقل یک بار نخ دندان بکشید.

· دهان خود را با دهانشویه دست کم یک بار در روز شستشو بدهید.

· میتوانید یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.

· از خوردن چای، قهوه، نوشابه، سسهای تیره رنگ مانند سس کچاپ و سس سویا و شکلات پرهیز کنید. این نوشیدنیها را میتوانید با نی مصرف کنید تا در تماس با همه دندانها قرار نگیرند.

· تا ۲۴ ساعت پس از بلیچینگ، هر خوراکی که باعث لک شدن دندان سفیدتان می شود را نخورید.

عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟

این درمان بی خطر در نظر گرفته می شود اما همانند هر درمان دیگری ممکن است برخی عوارض جانبی را تجربه کنید. حساسیت دندان پس از بلیچینگ گاهی اتفاق می افتد که غالبا موقتی بوده و برطرف می شود. اگر حساسیت دندان اذیتتان می کند با محصولات حاوی نیترات پتاسیم و فلورید سدیم ممکن است حساسیت دندان کاهش یابد. پس از سفید کردن دندانها با بلیچینگ ممکن است لثه تحریک و اذیت شود.

علت آن تماس مواد سفید کننده با لثه است به همین علت دندانپزشک با دقت تمامی سطح لثه را با مالیدن ژل مخصوصی، محافظت می کند. این وضعیت خود به خود بهبود می یابد.پس بهتر است این درمان بصورت مستمر و مداوم پس از هر تغییر رنگی انجام نشود تا دندان ها حساسیت دندان به حالت نرمال بازگردد تا مجدد بتوانید از این درمان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

هزینه ی سفید کردن دندان با بلیچینگ چقدر است ؟

قیمت بلیچینگ دندان بر اساس مواد مورد استفاده و برندهای آنها متفاوت است همچنین قیمت آن در مطب و خانه نیز تغییر می کند.

اگر در خانه بخواهید بلیچینگ انجام دهید باید ابتدا توسط دندانپزشک یک قالب تری ساخته شود و همچنین چند مرتبه بلیچینگ را تکرار کنید که این امر باعث افزایش هزینه ی آن می شود. اما در مطب دندانپزشکی بدون نیاز به قالب با دوز بالاتر در یک جلسه انجام می شود.

همچنین بلیچینگ به دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ انجام می شود که قیمت هر کدام متفاوت است.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت