خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

درمان ارتودنسی چقدر طول میکشه؟


 
قيمت 0ريال

درمان ارتودنسی چقدر طول میکشه؟
درمان ارتودنسی چقدر طول میکشه؟

وقتی که یک فردی دندان های کج، شلوغ یا موقعیت نادرست فک و اختلالات مفاصل فکی دارد، معمولا برای برطرف کردن این مشکلات به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند. روند دریافت ارتودنسی دندان تا زمانی که طول درمانش کامل شود، چیزی حدود 6 ماه تا 3 سال زمان می برد. البته در بعضی از موارد ممکن است درمان ارتودنسی سریع تر هم انجام شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

مدت زمان درمان ارتودنسی دندان

فاکتورهای زیادی وجود دارد که میزان مدتی که فرد ارتودنسی استفاده می کند راتعیین می کند. از جمله این موارد سن، نوع درمان، نیازهای فردی و مواردی که باید برطرف شود می باشد. در بعضی از افراد مدت زمان کمی طول می کشد تا درمان کامل شود؛ اما برای فردی که دارای مشکلات پیچیده تری است مسلما زمان بیشتری نیاز دارد تا طول درمانش کامل شود. مدت زمان لازم برای انجام ارتودنسی در هر بیمار متفاوت است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

به طور متوسط به مدت زمان استفاده از ارتودنسی چقدر است

در مواردی که بزرگسالان از مهاربندها استفاده می کنند، متوسط طول درمان می تواند کمی بیشتر از کودکان باشد؛ اما باز هم زمان واقعی به نیازهای خاص بیمار و مشکلاتش بستگی دارد. از آنجا که دندان های افراد بزرگسال به رشد کامل خود رسیده است، برای حرکت به نیاز نیاز به فشار بیشتری دارد و این به این معنی است که بسیاری از بیماران بزرگسال می‌توانند از ۱۸ ماه تا حدود سال بریس داخل دهانشان داشته باشند.

آیا می توان زمان درمان ارتودنسی را کوتاه کرد

این دستورالعمل ها کارهای ساده ای است. از جمله:

· رعایت بهداشت مناسب دهان

· مراقبت از دندان ها با استفاده از نگهدارنده ها می باشد

· بیماران همچنین باید هنگام استفاده از بریس عادات غذایی مناسبی را رعایت کنند.

· مهمترین مسئله بهداشت دهان و دندان است و انجام دادن صحیح آن بسیار مهم است.

خبر خوب این است که تکنیک هایی برای مسواک زدن صحیح برای ارتودنسی وجود دارد که می تواند برنامه درمانی شما را درست به جلو پیش ببرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که صرف نظر از اینکه مدت زمان درمان شما چقدر زمان می برد، زمانی که بیمار به استفاده از بریس نیاز ندارد و طول درمانش کامل شده است، برای اینکه دندان ها در جای خودشان باقی بمانند و پس از مدتی دوباره به حالت قبلی خود باز نگردند باید از نگهدارنده های پس از درمان استفاده کرد. حتی ممکن است این نگهدارنده ها تا آخر عمر استفاده شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت