خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟


 
قيمت 0ريال

منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟
منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و...

در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت رژیم غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود.

به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

بیشتربخوانید... عمل ساسی بای پس معده

 ویژگی های رژیم غذایی بعد از عمل لاغری چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد:

. رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل معده که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد.

. روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود.

. حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید.

. حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید.

. حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری بای پس معده

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است. 

رفرنس : مجله لاغری و تناسب اندام

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت