خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

تفاوت بین ونیر کامپوزیت با ونیر پرسلن


 
قيمت 0ريال

تفاوت بین ونیر کامپوزیت با ونیر پرسلن
تفاوت بین ونیر کامپوزیت با ونیر پرسلن

1) یکی از اصلی ترین تفاوت ها، وجود تغییر رنگ در کامپوزیت ونیر ها می باشد که در مقابل، پرسلن ونیرها ثبات رنگ بیشتری دارند.

البته با مراقبت و توجه مناسب و پالیش و پرداخت مجدد هر 6 ماه می توان تا حد بسیار زیادی تغییر رنگ کامپوزیت ها را کنترل نمود.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

پرسلن ها نیاز به پایش و پرداخت مجدد ندارند.

2) مقاومت ونیرکامپوزیت ها نسبت به پرسلن ونیرها کمتر بوده و شکننده تر هستند. البته شکستگی در کامپوزیت ها قابل ترمیم می باشد و هزینه کمتری دارد ولی هرگونه شکستگی در پرسلن ها غیر قابل ترمیم و بایستی تعویض شود و هزینه بیشتری دارد.

3) لامینت های سرامیکی بسیار نازکتر و ظریفتر از انواع ونیرکامپوزیت ها هستند و به همان میزان شفاف تر و طبیعی تر جلوه می کنند. که این خصوصیت ناشی از ماهیت ذاتی سرامیکها است.

4) ضریب انبساط حرارتی (تغییرات ابعادی در اثر حرارت) در کامپوزیتها به مراتب بیشتر از پرسلن می باشد. که این امر سببA_ ایجاد تغییر رنگ در لبه ترمیم: که در پرسلن ونیر کمتر از کامپوزیت ونیر می باشد چرا که ضریب انبساط حرارتی پرسلن ها به مینای دندان نزدیکتر است.B_ التهاب لثه ای:

ایجاد فضاهای بسیار کوچک میکرونی در لبه ترمیم های کامپوزیتی با مینای دندان سبب تجمع میکروبها و ایجاد التهاب لثه ای در مجاورت ونیرکامپوزیت ها می‌شود. التهاب لثه ها درمجاورت پرسلن ونیر (لامینت) بسیار کمتر می باشد، به عبارتی سازگاری با فتی در پرسلن ونیرها بسیار بیشتر است.

5) ونیرکامپوزیت ها بصورت یک جلسه ای انجام می شود و هزینه کمتری دارند، اما پرسلن ونیرها (لامینت دندان سرامیکی) طی یک دوره 2 تا 3 هفته ای و با حداقل 2 تا 3 جلسه مراجعه به مطب ساخته و تحویل بیمار می گردد و هزینه بالاتری نیز دارد چون بخشی از کار خارج از مطب و در لابراتور دندانی انجام می شود.

6- کامپوزیت و نیرها معمولا برای اصلاحات سریع و جزئی و بستن فضاهای محدودو تعداد کم مناسب ترند.

پرسلن ونیر(لمینت دندان سرامیکی ) برای اصلاحات اساسی و با ماندگاری طولانی تر وایجاد تغییررنگ بیشتردر دندانها مناسب ترند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت