خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پروتز یا غضروف مصنوعی در جراحی بینى


 
قيمت 0ريال

 پروتز یا غضروف مصنوعی در جراحی بینى
 پروتز یا غضروف مصنوعی در جراحی بینى

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند. 
برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگيرى از افت نوك بينى بعد از جراحى از تقويت غضروفى نوك بينى بهره مى گيريم .
براى اين منظور غضروف از تيغه وسط (داخل بينى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوك بينى پيوند زده مى شود تا نوك بينى محكم تر شود . بعد از پايان جراحى و در حين ترميم نيروهايى از پوست به اسكلت بيني وارد مى شود كه بسيار قوي و پر قدرت هستند و اگر نوك بينى به اندازه كافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد كرد و افت مى كند . به عبارت ديگر نوك بينى پايين مى آيد و به لب بالا نزديك مى شود .

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400
هر قدر پوست بينى ضخيم تر باشد احتمال افت نوك بينى بعد از عمل بيشتر است .
گاهى تيغه وسط بينى (سپتوم) غضروف كافى براى تقويت نوك بينى در اختيار جراح قرار نمى دهد . در اين صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقويت نوك بينى استفاده مى كنند .
غضروف هاى مصنوعى بسيار قوى و ماندگار هستند و استحكام كافى براى نوك بينى ايجاد مى كنند .
با تمام مزايايى كه غضروف هاى مصنوعى دارند معايب بالقوه خطرناكى هم دارند كه عفونت و بيرون زدن از پوست جز آن ها است. به دليل معايب مورد اشاره من از پروتز در بيني هيچگاه استفاده نمي كنم و عطاى آن را به لقايش بخشيده ام.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت