خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پرخوری عصبی


 
قيمت 0ريال

پرخوری عصبی
پرخوری عصبی

پرخوری عصبی نوعی اختلال تغذیه ای است که مانند بسیاری از اختلالات تغذیه، پیچیده بوده و هنوز به طور کامل درک نشده است. علت آن می تواند ترکیب ژنتیکی و عوامل روانشناختی و محیطی باشد. افراد مبتلا به بولیمیا مقدار زیادی غذا می خورند و سپس سعی می کنند از طریق رفتار های جبرانی مانند استفراغ، استفاده از ملین ها، مصرف قرص های لاغری و ورزش، کالری های اضافی را دفع کنند. در این چرخه، حس شرم و خجالتی به فرد دست می دهد که حاضر است برای مدت طولانی این اختلال را مخفی نگه دارد.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

بسیاری از افراد مبتلا به بولیمیا شرایط روانی مشترکی دارند و استرس و اضطراب در میان آنها بسیار شایع است. این افراد اغلب در تعدیل احساسات خود مشکل دارند و نمی توانند میانه رو باشند. رژیم گرفتن یا اختلال در تغذیه می تواند احتمال ابتلا به بولیمیا را افزایش دهد. در برخی موارد، در بدن به علت محرومیت مداوم از غذا تحولاتی ایجاد می شود و فرد پس از پرخوری عصبی(بولیمیا) به بی اشتهایی عصبی(آنورکسیا) مبتلا می شود.

به طور کلی اختلالات تعذیه ای چگونه ایجاد می شوند؟

اختلالات تغذیه ای با یک انرژی منفی (بیشتر بودن میزان سوخت و ساز فرد نسبت به میزان کالری دریافتی) آغاز می شوند که اغلب (نه همیشه) با کاهش وزن همراه است. این محدودیت اولیه ی کالری معمولا در پاسخ به عوامل استرس زای محیطی مانند قلدری، شرم از چاقی، وزن کردن دانش آموزان در مدارس، تحصیل در رشته های مرتبط با تغذیه، فشار برای لاغری، لزوم کاهش وزن برای شرکت در ورزشی خاص و یا توصیه ی پزشک برای کاهش وزن صورت می گیرد.

بیشتربخوانید... شاخص توده بدنی

در موارد دیگر  این انرژی منفی می تواند در نتیجه ی یک بیماری یا جراحت یا سوء استفاده جنسی به فرد منتقل شده باشد که منجر به بی اشتهایی می شود.

علت های پرخوری عصبی

  • تغییرات و تحولات پر استرس زندگی
  • داشتن سابقه ی سوء استفاده جنسی یا آسیب روحی
  • تصویر ذهنی منفی از خویش
  • کمبود اعتماد به نفس
  • حرفه ها یا فعالیت هایی که روی ظاهر و اجرای فرد تمرکز دارند.

چه کسانی در خطر ابتلا به پرخوری عصبی هستند؟

طبق نظر موسسه جهانی سلامت روانی، یک درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکا در مقاطع مختلف زندگی خود دچار بولیمیا می شوند. ۲.۸ درصد جمعیت دچار اختلال پرخوری بدون رفتار های جبرانی هستند. طبق آمار های این موسسه، زنان (خصوصا زنان جوان) بیشتر از مردان مستعد ابتلا به اختلالات تغذیه ای مانند بولیمیا، پرخوری و بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا) هستند. البته باید گفت که بولیمیا می تواند تمام افراد جامعه را بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، وضعیت اقتصادی یا شیوه زندگی شان تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتربخوانید... پیکر تراشی

درمان پرخوری عصبی

  • قطع چرخه ی پرخوری و پس دادن کالری
  • دور کردن افکار منفی
  • حل مشکلات روحی

منبع: بهترین جراح لاغری در تهران

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت