خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان


 
قيمت 0ريال

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان
مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان

کامپوزیت دندان با استفاده از مواد شیمیایی به نام رزین ساخته می شود، این ماده در پر کردن دندان نیز کاربرد دارد و هیچ گونه حساسیتی برای بدن انسان ایجاد نمی کند. برای همین پزشکان و دندانپزشکان از این ماده استفاده میکنند تا دندان های بیماران را ترمیم کنند. برای ساختن دندان به صورت کامپوزیت ابتدا باید قالب گیری صورت بگیرد و برای اینکه قالب گیری صورت بگیرد می بایست به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر شما می تواند تصمیم بگیرد که شما به مراحل کامپوزیت دندان نیاز دارید یا خیر، در این صورت در جلسه اول برای شما قالب گیری را انجام می دهند. و سپس شروع به درست کردن مواد دندان کامپوزیت می کند.

از کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده می شود؟

از کامپوزیت دندان برای درمان چندین موارد زیبایی دندان استفاده می شود، از جمله این موارد می توان به تغییر رنگ دندان ها، ترمیم دندان های کج، اصلاح خورد شدگی و ترک برداشتن دندان ها و همچنین پر کردن فضای خالی بین دندان ها اشاره کرد.

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان

ابتدا برای اینکه ببینیم فرد به کامپوزیت احتیاج دارد یا نه می بایست او را مورد معاینه قرار دهیم که این کار با استفاده از پزشک متخصص انجام می گیرد. این مشاوره در یک جلسه انجام می شود و در این جلسه مشخص می شود که آیا فرد دارای التهاب یا بیماری لثه ای است یا خیر. بعد از اینکه مشاوره صورت گرفت در مورد اینکه نوع کامپوزیت چه باشد صحبت خواهند کرد، سپس باید تصمیم بگیرند که رنگ کامپوزیت چه باشد، چرا که اگر رنگ کامپوزیت ها با دندان های اصلی همرنگ نباشد کاملا نمایان می شوند و وجه خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل اگر مثلا دندان های فرد سفید باشند از کامپوزیت سفید استفاده می کنند، البته معمولا قبل از انجام این کار تمام دندان ها را سفید می کنند و از کامپوزیت سفید نیز استفاده می کنند.

دندان هایی که قرار است تحت درمان قرار بگیرند از دندان های دیگر جدا می شوند تا به آنها آسیبی وارد نشود. سپس دندان پزشک از اسید استفاده می کند تا کامپوزیت بهتر به سطح دندان بچسبد. سپس دندان پزشک می تواند لایه های کامپوزیت را اضافه کند و این کار را تا جایی که از شکل نهایی راضی باشد ادامه می دهد و بعد از این که کار تمام شد شکل نهایی را صیقل میدهند تا ظاهر دندان یک دست شود.

منبع: کلینیک دندانپزشکی جنت آباد
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت