خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی با اجزای ارتودنسی


 
قيمت 0ريال

آشنایی با اجزای ارتودنسی
آشنایی با اجزای ارتودنسی

هنگامی كه برای افزایش اعتماد به نفس و اصلاح طرح لبخند خود به بهترین متخصص ارتودنسی در شهر مراجعه می كنید، ممكن است اصطلاحات ناآشنایی مربوط به تشخیص و روند درمان بشنوید. با اینكه متخصص ارتودنسی باید تمام مواردی را كه برای بیمار ابهام برانگیز است، توضیح دهد اما بهتر است بیمار قبل از ارتودنسی اطلاعاتی راجع به درمان ارتودنسی پیدا كند.

بریس ارتودنسی

هر ابزاری كه به منظور تنظیم موقعیت فك، حركت دادن و ثابت نگه داشتن دندان ها طراحی شده باشد را بریس ارتودنسی می گویند. این ابزار ها می توانند متحرك باشند مثل ارتودنسی متحرک یا به صورت دائمی یا نیمه دائمی روی دندان ها قرار بگیرند.

بند:

بند ها حلقه هایی فلزی هستند كه اغلب به رنگ دندان های آسیاب (كوچك و بزرگ) كه قرار است به آن متصل شوند، در می آیند. بند ها در اندازه های متفاوتی موجود هستند كه متخصص ارتودنسی با توجه به اندازه دندان بیمار، بند مناسب را انتخاب و دور دندان قرار می دهد.

سیم ارتودنسی (آرچ وایر)

سیم اصلی ارتودنسی كه با نام آرچ وایر نیز شناخته می شود، به شكل انحنای خاص دهان ساخته شده و به براكت های هر دندان متصل می شود. سیم ارتودنسی فشار مداومی را به براكت ها و دندان ها وارد می كند كه به مرور زمان آنها را به موقعیت اصلی شان باز می گرداند.

بیشتربخوانید... لمینت جدید دندان چیست؟

براكت

در واقع براكت ها كار اصلی كشیدن یا هل دادن دندان ها را انجام می دهند. آنها به طور مستقیم روی دندان ها سوار می شوند و سوراخ كوچكی برای رد شدن آرچ وایر ها دارند. براكت ها انواع مختلفی دارند و می توانند از نوع فلزی یا سرامیكی شفاف باشند.

فنر مارپیچ (اسپرینگ)

فنر مارپیچ روی سیم ارتودنسی و مابین براكت ها قرار می گیرد. فنر ارتودنسی بین دو براكت فاصله ایجاد كرده و دو دندان كنار هم را در یك فك جدا می كند.

بیشتر بخوانید... قیمت ارتودنسی

نگه دارنده (ریتینر)

پس از اتمام هر یك از انواع ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت یا متحرك) از ریتینر برای ثابت نگه داشتن نتایج ارتودنسی استفاده می شود.

وكس:

بیماران می توانند برای جلوگیری از خراشیده شدن لب ها یا بافت های نرم دهان، روی براكت ها یا هر یك از قسمت های آزاردهنده ی بریس، نوعی وكس مخصوص قرار دهند.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت