خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت


 
قيمت 0ريال

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت
مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

روش ایمپلنت دندان چند سالی است که مورد استقبال قرار گرفته و حداکثر تا 6 الی 7 سال دوام دارد. اما با اتخاذ رژیم غذایی مناسب می‌توان طول عمر آن را افزایش داد. در ادامه از زمان کاشت ایمپلنت تا زمان بهبودی کامل، نکاتی ارائه شده است.

مراقبت از ایمپلنت در روزهای اول

روز اول ممکن است ناحیه ایمپلنت شده متورم شود و مدام خونریزی کند. این امر با درد همراه و نشان از عملکرد مثبت بافت‌های لثه در ترمیم دندان دارد. از این رو، هرگز به محل جراحی دست نزنید و هرگز از مسواک‌های سفت استفاده نکنید. کافیست دهان خود را با محلولی که پزشک به شما می‌دهد روزانه 2 مرتبه بشویید.
سعی کنید دندان‌های خود را بر روی پانسمان فشار دهید تا مانع جابجایی آن شوید. تنها زمانی پانسمان را تعویض کنید که خونریزی شدید باشد و تمام آن را خون فرا گرفته باشد. در غیر این صورت موجب التهاب لثه خود خواهید شد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

مراقبت از ایمپلنت در هفته‌ دوم

پس از گذشت یک هفته، کم‌کم جای زخم‌ها کم شده و دیگر خبری از خونریزی نخواهد بود. البته آثار خون‌مردگی‌ها هنوز پابرجاست و باید با رعایت نکات بهداشتی اقدام به از بین بردن آن‌ها کنید. اگر در این حین با آثار کبودی مواجه شدید، نترسید، این نشانه خوبیست و لثه‌ها در حال بهبود و ترمیم شدن هستند.
موارد دیگری نظیر خشکی لب، گرفتگی گلو و تورم لپ‌ها نیز پس از جراحی ایمپلنت طبیعی بوده و نباید سبب نگرانی شما شوند. بنابران با گذشت 1 هفته از کاشت ایمپلنت، لازم است به ماند روال سابق دندان‌های خود را مسواک و نخ دندان کنید. همچنین شوینده‌هایی که پزشک تجویز کرده را به موقع مصرف کرده و روند درمان را تسریع بخشید. به یاد داشته باشید که از این شوینده‌ها زیاد استفاده نکنید؛ چراکه موجب تغییر رنگ دندان‌های شما خواهند شد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

سوالات رایج در خصوص مراقبت‌های پس از ایمپلنت

  • آیا قورت دادن آب دهان و تف کردن موجب تشدید خونریزی می‌شود؟ بله! بهتر است تا 2 الی 3 روز از انجام این کار خودداری کنید
  • بهترین محلول برای شستشوی دهان چیست؟ محلول کلرهگزیدین بهترین محلول برای شستشوی دهان در هفته‌های اول بوده و موجب پاکیزگی خون‌مردگی‌ها می‌شود. مصرف این محلول را روزانه 3 مرتبه و تا زمان کشیدن بخیه‌ها ادامه دهید.
  • تا چه زمان لثه‌هایمان متورم می‌ماند؟ تا 3 الی 4 روز وجود تورم در محل جراحی طبیعی بوده
  • آیا مصرف نوشیدنی پس از ایمپلنت دندان مجاز است؟ بله!

منبع: کلینیک دندانپزشکی ایده آل

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت