خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پنهان


 
قيمت 0ريال

آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پنهان
آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پنهان

یکی از شایع ترین نهفتگی های دندانی، مربوط به دندان های نیش است. در این نهفتگی دندان با حالت های گوناگونی در لثه گیر میفتد و برای درمان آن نیز باید به زاویه نهفتگی و سن بیمار توجه کرد. درمان دندان نیش نهفته نیاز به انجام ارتودنسی دندان پنهان برای ایجاد فضای لازم جهت رشد دندان داریم. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

دندان نیمه نهفته چیست؟

دندان نهفته یکی از نگرانی های بیماران ارتودنسی است. وقتی به یک دندان نهفته می گوییم که در دوره زمانی طبیعی خود در دهان رویش نیابد، به عبارت دیگر زمان رویش آن گذشته ولی در داخل فک باقی مانده باشد. در برخی شرایط تنها بخشی از دندان در دهان می روید و مابقی آن در لثه مدفون باقی می ماند که به این دندان نیمه نهفته می گویند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی پیشگیری

دندان نیش نهفته

یکی از شایع ترین نهفتگی های دندانی، دندان نیش نهفته است. هر چند که این نهفتگی به اندازه نهفتگی دندان عقل، مراجعه کننده ندارد اما حدودا ۲ درصد افراد جامعه، دچار این نهفتگی می شوند. نهفتگی دندان نیش، به موقعیتی گفته می شود که دندان نیش در درون لثه وجود دارد اما هنوز نتوانسته راهی برای خروج از لثه بیابد و به دلایل مختلفی، درون لثه گیر افتاده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان سریع

ارتودنسی دندان پنهان

اگر دندان نیش بالا نهفته باشد و زاویه و موقعیت مناسبی داشته باشد و بیمار نیز از نظر سن و وضعیت سلامت عمومی امکان جراحی را داشته باشد، همچنین فضا در قوس دندانی کافی باشد، اولین گزینه درمانی، بیرون کشیدن دندان به سمت قوس دندانی با کمک ارتودنسی سریع است تا در نهایت در موقعیت طبیعی خود قرار گیرد. در این روش درمانی پس از آغاز درمان ارتودنسی ثابت، بافت های سطح دندان نهفته با جراحی برداشته شده تا تاج دندان نمایان شود. با چسباندن براکت (نگین) ارتودنسی به دندان و اعمال نیروی کششی دندان نهفته به تدریج بیرون می آید.

ارتودنسی دندان پنهان چگونه انجام می شود؟

در ادامه برای بیمار سیم ارتودنسی بسته می شود. سیم به گونه ای کار گذاشته می شود که فک بالا باز شود، گسترده بشود و کم کم فضا درون ناحیه نیش ایجاد شود و سپس دندانی که در واقع زیر بینی قرار گرفته است توسط یک جراح و متخصص فک و صورت مورد بررسی قرار می گیرد، وی با کنار زدن لثه باعث می گردد که دندان قابل رویت باشد سپس متخصص دندان را آرام آرام با کش در جایگاه خود قرار می دهد، در نتیجه دندان های نهفته را نیز می توان در فک جای داد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت