خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پیش


 
قيمت 0ريال

آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پیش
آشنایی کامل با ارتودنسی دندان پیش

اورجت به شرایطی اطلاق می شود که طی آن دندان های جلویی فک بالا از حالت عادی جلوتر زده و دندان های جلویی فک پایین را می پوشانند. دندان ها در اورجت معمولا به سمت بیرون شیب بر میدارند. در این شرایط، ارتودنسی دندان جلو پیشنهاد می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست ؟

لازم به ذکر است که جلوزدگی 3 تا 5 میلی متری دندان های فک بالا نسبت به جلو طبیعی بوده و جلوزدگی های بیش از 5 میلی متر اورجت تلقی می شوند و نیاز به درمان ارتودنسی دندان جلو دارند.

مهمترین علت جلوزدگی دندان های فک بالا، عدم رشد کامل استخوان مندیبل یا فک پایین می باشد. جلوزدگی دندان ها از نظر زیبایی اهمیت ویژه داشته و افراد را به سمت درمان ارتودنسی دندان جلو جلب می کن

جلوزدگی دندان ها در فک بالا، موجب در معرض آسیب بیشتر قرار گرفتن این دندان ها در هنگام مواجهه با خطراتی همچون ضربه به صورت، تصادفات و یا زمین خوردن می شود.

همچنین جلو قرار گرفتن دندان ها روند طبیعی جویدن و حتی در موارد شدید، بلع و حتی تنفس را دچار اختلال می کند. علاوه بر آن، در بیماران مبتلا به اورجکت دندان های آسیا دچار سایش بیش از حد و غیر متناسب می شوند. این دو عامل از نظر پزشکی و سلامت، مهمترین عوامل در لزوم ارتودنسی دندان جلو در صورت اورجت محسوب می شوند.

بدشکلی دهان و دندان، اختلال در تکلم و نارضایتی بیماران از شکل ظاهری چهره نیز در کنار عوامل ذکر شده، علت مهم دیگری در مراجعه برای ارتودنسی دندان جلو به شمار می آید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دندان

مزایای ارتودنسی دندان جلو

درمان شش دندان جلویی به خصوص در بین بزرگسالان، طرفداران زیادی دارد، چرا که شش دندان جلویی، نقش بسیار مهمی در زیبایی دارند.

ارتودنسی دندان جلویی، روشی است که بازه زمانی بسبار کمتری نسبت به ارتودنسی تمام دندان ها دارد و این دلیل دیگری برای انتخاب آن از جانب بیماران است.

دلیل دیگر هزینه ارتودنسی کمتر و مقرون به صرفه بودن آن است.

معایب ارتودنسی دندان جلو

ارتودنسی دندان جلو فقط برای زیبایی دندان هاست و مشکل فک یا درد، یا مشکلات اساسی در نیش را برطرف نمی کند؛ بنابراین نمی توان به آن به عنوان یک درمان نگاه کرد.

به علت مدت زمان کمی که این نوع ارتودنسی دارد، ممکن است نتواند به طور کامل بی نظمی دندان ها را برطرف کند

مساله دیگری که وجود دارد این است که این نوع ارتودنسی فقط 6 دندان جلویی را شامل می شود.

 بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

منبع

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت