خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع ارتودنسی ژله ای را بشناسید


 
قيمت 0ريال

انواع ارتودنسی ژله ای را بشناسید
انواع ارتودنسی ژله ای را بشناسید

ارتودنسی دندان ها، یک روش ترمیمی زیبایی دندان و درمانی برای اصلاح وضعیت دندان ها و فک هایی است که در یک موقعیت و محل نامناسب و اشتباه قرار گرفته اند. برای انجام ارتودنسی روی دندان ها، دندانپزشک متخصص ارتودنسی که ارتودنتیست نام دارد، دستگاه ها یا بریس های ارتودنسی را روی دندان های بیمار قرار می دهد. این بریس ها با اعمال یک فشار ملایم اما پیوسته، دندان های بیمار را آنقدر جا به جا می کنند تا این دندان ها در یک محل مناسب قرار بگیرند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

ارتودنسی ژله ای چیست؟

ارتودنسی ژله ای یک نوع ارتودنسی متحرک است که به کمک پلاک هایی شفاف و پلاستیکی انجام می شود. به دلیل شفاف بودن این بریس ها، این نوع از ارتودنسی یکی از محبوب ترین روش های انجام ارتودنسی در بین بزرگسالان است؛ زیرا بریس های اینویزیلاین توجه زیادی به خود جلب نمی کنند و به راحتی قابل تشخیص نیستند.

ارتودنسی ژله ای یا نامرئی چگونه انجام می شود؟

برای انجام این نوع ارتودنسی، دندانپزشک یک سیر درمانی برای شما تعیین می کند و شما می توانید نتایج درمان را پیش از شروع دوره درمان با ارتودنسی اینویزیلاین مشاهده کنید. سپس دندانپزشک از دندان های شما قالب هایی تهیه می کند و این قالب ها را به لابراتوار م فرستد. در لابراتوار، با توجه به سیر درمانی که دندانپزشک تهیه کرده است، یک سری قالب ها و بریس های شفاف و ژله ای برای شما می سازند.

شما باید این پلاک ها را به ترتیبی که دندانپزشک گفته و به نوبت روی دندان هایتان قرار دهید.

چه ناهنجاری هایی با استفاده از ارتودنسی ژله ای درمان می شوند؟

با کمک ارتودنسی ژله ای یا نامرئی، می توان ناهنجاری های خفیف تا متوسط دندانی را درمان و ترمیم کرد؛ اما ناهنجاری ها و بیماری های شدید دندانی با کمک ارتودنسی ژله ای ترمیم و درمان نمی شوند.

طول دوره درمان با ارتودنسی ژله ای چقدر است؟

طول دوره درمان با ارتودنسی ژله ای، نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها کمتر است. طول این دوره، بسته به شدت ناهنجاری، سن بیمار، میزان مراقبت از بریس ها و... در افراد مختلف متفاوت است. طول این دوره می تواند از شش ماه تا هجده ماه متغیر باشد.

هزینه انجام ارتودنسی ژله ای چقدر است؟

هزینه های انجام درمان ارتودنسی با استفاده از پلاک های ژله ای، بسته به طول دوره درمانی و شدت ناهنجاری متفاوت است.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت