خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی کامل با انواع غذای ارتودنسی


 
قيمت 0ريال

آشنایی کامل با انواع غذای ارتودنسی
آشنایی کامل با انواع غذای ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش ‌های دندانپزشکی است که توسط آن مشکلات دندانی فرد که بیشتر در ظاهر به وجود می آید، می تواند برطرف می شود. ارتودنسی ها انواع مختلفی دارند، اما مهم ترین نکته ای که می ‌تواند کمک کننده باشد تا شما طول درمان خوبی داشته باشید و مشکل دندان تان به موقع برطرف شود، مراقبت هایی است که باید پس از نصب ارتودنسی انجام دهید. یکی از مهم ترین موارد برای مراقبت، غذای ارتودنسی است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

 از چه غذایی باید پس از نصب ارتودنسی خودداری کنیم؟

اگرچه ارتودنسی ها با فناوری های مدرن که در چند سال اخیر برای آن ها انجام شده است، محکم تر و بادوام تر شده است؛ اما باید مراقب باشید که آسیبی به آن ها وارد نشود. برخی از غذاها می توانند به اجزای مهاربندها مانند لب و نوارهای لاستیکی، سیم ها یا حتی خود براکت ارتودنسی آسیب برسانند. به طور کلی شما باید از تمام غذاهای چسبناک، سفت یا جویدنی خودداری کنید. همچنین غذاهای نرم باید بیشتر مصرف شود. به این دلیل که می تواند کمک کننده باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

لیست غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید

همانطور که گفته شد، در واقع غذای ارتودنسی همان رژیم غذایی است که پس از نصب ارتودنسی باید از آن پیروی کنید. غذاهایی که نباید با استفاده از بریس ها از آنها استفاده کنید عبارت اند از:

  • ذرت بو داده، آجیل و خشکبار
  • مواد غذایی سخت و سفت مانند ته دیگ، آبنبات های چسبناک و سفت
  • آدامس، یخ، چیپس، کلوچه و بیسکوییت های سفت و خشک
  • شکلات ها و تافی های چسبناک یا سفت
  • گاز گرفتن و جویدن خوراکی ها و میوه های سفت مانند سیب و هویج

همچنین بهتر است غذاهایی مانند سیب و هویج را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. غذاهایی که می ‌توانید به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و از آن ها استفاده کنید عبارت ند از:

سبزیجات خام، نان های فرانسوی و ایتالیایی، انواع میوه، پیتزا، گوشت، همبرگر و ذرت های پخته شده، همچنین حفظ یک رژیم غذایی سالم و مغذی برای سلامت دهان و دندان و سلامت کلی بدن بسیار مهم است. هر چقدر بدن شما از سلامتی بالاتری برخوردار باشد، نتیجه درمان ارتودنسی هم برای شما بهتر خواهد بود. به این دلیل که یک رژیم غذایی مناسب باعث می شود مواد مغذی اساسی به بافت ها و استخوان ها و دهان شما برسد و از پوسیدگی و مشکلات دندان در حین درمان جلوگیری می کند.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی

منبع: http://www.lachine.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت