خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پوسیدگی دندان چه بلایی سر دندان می‌آورد؟


 
قيمت 0ريال

پوسیدگی دندان چه بلایی سر دندان می‌آورد؟
پوسیدگی دندان چه بلایی سر دندان می‌آورد؟

پوسیدگی دندان به سست شدن و تحلیل رفتن مینای دندان ها گفته میشود که میتواند باعث درد و سایر علائم دیگری در ما شود. از مهمترین و شایعترین علل مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان وجود پوسیدگی در بافت دندان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون طرح لبخند کلیک کنید.

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلیل پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

برای جلوگیری از پوسیدگی چه کاری می توانم انجام دهم؟

بهترین روش برای توقف پوسیدگی دندان ها مسواک زدن است. شما باید دست کم روزی دو بار هم مسواک و هم نخ دندان استفاده کنید. حتی الامکان به جای خمیردندان های معمولی سعی کنید از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.

تمام سطوح دندان ها (جلو، سطوح طرفی، عقب، لبه ها ) و خلاصه تمام بخش های آن را با دقت مسواک بزنید و هیچ بخشی را از قلم نیاندازید. برس ها و مسواک های بین دندانی هم میتوانند در این کار به شما کمک کنند اما حتی برس یا مسواک بین دندانی هم نمیتواند در تمیز کردن از نخ دندان ها سبقت بگیرید. زیرا نخ دندان ها ذرات ریز بین دندان ها که عامل اصلی پوسیدگی دندان هستند را از بین میبرد.

برای مطالعه مقاله بستن فاصله بین دندان ها اینجا را کلیک کنید.

رفرنس: chalava.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت