خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

هر آنچه که باید درباره براکت ارتودنسی بدانید


 
قيمت 0ريال

هر آنچه که باید درباره براکت ارتودنسی بدانید
هر آنچه که باید درباره براکت ارتودنسی بدانید

یک متخصص ارتودنسی خوب برای مرتب کردن و اطلاع نامنظمی های دندان از دستگاه های مختلفی استفاده می کند. رایج ترین دستگاه ارتودنسی بریس است که به استفاده از آن ارتودنسی ثابت هم گفته می شود. این بریس خودش از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از این اجزاء براکت است.

براکت ارتودنسی چیست؟

براکت یک قطعه فلزی کوچک است که به سطح جلو یا پشت دندان متصل می شود. هر براکت با کمک یک چسب مخصوص به سطح دندان چسپیده و فضایی دارد که از میان آن سیم قوس دار ارتودنسی گذر می کند. اگر شما تحت درمان ارتودنسی ثابت باشید حتما باید برای شروع درمان شما به تعداد دندان هایتان براکت متصل شود.

کاربرد براکت چیست؟

ما در ارتودنسی دندان ها را منظم می کنیم و برای اینکار باید به دندان ها فشار و نیرویی وارد کنیم تا بتوانیم آن ها را در جهت خاصی به حرکت در آوریم. تا در نهایت به مرور زمان منظم شوند.

اما ما نمی توانیم مستقیما به دندان ها نیرو وارد کنیم و باید به صورت غیر مستقیم با کمک بریس و اجزای مختلف آن اینکار را انجام دهیم.

برای اینکه بتوانیم نیرو را به دندان وارد کنیم ابتدا از براکت کمک می گیریم. در واقع وسیله کوچک در نقش لنگر برای بریس ارتودنسی عمل می کند و با وجود براکتها است که متخصص می تواند سیم ارتودنسی را سفت کرده تا دندان ها بتوانند حرکت کنند.

سیم ارتودنسی از وسط تمام براکتها عبور می کند و به این شکل دندان ها به هم متصل شده و می توانند با هم حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم خود برسند.

ما چند نوع براکت داریم؟

  • فلزی معمولی (ارتودنسی ثابت معمولی)
  • خود تنظیم دیمون (شفاف و فلزی که به استفاده از آن ها ارتودنسی دیمون گفته می شود)
  • پشت دندانی یا لینگوال (ارتودنسی لینگوال)
  • و همرنگ دندان یا سرامیکی (ارتودنسی سرامیکی)

کدام براکت از همه بهتر است؟

امروزه رایج ترین روش ارتودنسی استفاده از براکتهای معمولی فلزی است اما اگر بخواهیم بهترین نوع براکت را معرفی کنیم احتمالا دیمون را در لیست بهترین نوع قرار دهیم.

این نوع براکت ها اصطلاح خودتنظیم هستند و مدت زمان ارتودنسی با آن ها کم است. درد و ناراحتی ارتودنسی با این روش معمولا کمتر است و نیاز کمی به مراجعه حضوری دارند.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت