خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عوامل موثر بر کاهش وزن


 
قيمت 0ريال

عوامل موثر بر کاهش وزن
عوامل موثر بر کاهش وزن

برای اینکه بتوانیم درک بهتری از دلایل عدم کاهش وزن داشته باشیم بهتر است ابتدا عوامل موثر بر کاهش وزن را برای شما معرفی کرده و توضیح مختصری درباره ی هر کدام بدهیم.

بیشتربخوانید... محاسبه Bmi

مقدار غذای مصرفی در هر وعده

خوردن مقدار زیادی غذا در هر وعده از دلایل عدم کاهش وزن است. خصوصا در آمریکا که میزان غذای مصرفی طی سال های اخیر افزایش داشته است. محققان دریافته اند که از دهه ۷۰ تاکنون، میزان غذای مصرفی هر شخص طی یک وعده، در رستوران ها سه برابر افزایش داشته و اندازه بشقاب ها نیز ۲ برابر شده است.

حذف صبحانه

حذف اولین وعده ی غذایی در روز، می تواند بسیار مضر باشد. این امر یکی از مهمترین دلایل عدم کاهش وزن می باشد زیرا باعث می شود تا در وعده های غذایی بعدی گرسنه تر شوید و بیشتر بخورید.

سعی کنید تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب، صبحانه میل کنید. صبحانه ی پر فیبر و پروتئین می تواند به مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. سعی کنید برای وعده صبحانه از پنیر های کم چرب، میوه، تخم مرغ، نان سبوس دار، ماست یونانی و موز استفاده کنید.

ایستاده غذا خوردن

 ایستاده غذاخوردن در مقابل یخچال یا اُپن، صرفه جویی در وقت و انرژی نیست و می تواند منجر به بی حواسی در خوردن شود.

گشنگی کشیدن

به خودتان گشنگی ندهید. گشنگی کشیدن نه تنها سوخت و ساز بدن را بر هم میزند بلکه باعث می شود تا در وعده شام، برای برطرف کردن این حس بیش از حد معمول غذا بخورید.

نداشتن خواب کافی

طبق آمار، حدود ۴۰ درصد از مردم کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند. کم خوابی از دلایل عدم کاهش وزن محسوب می شود که باعث افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین می شود که همه آنها به فرد احساس گرسنگی می دهند.

نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی چاق کننده ترین مواد غذایی هستند و مصرف آنها می تواند یکی از دلایل عدم کاهش وزن به شمار آید. مغز ما نمی تواند کالری های این نوشیدنی ها را با منع انسان از خوردن دیگر کالری ها جبران کند.

البته این تنها برای نوشیدنی های قندی مانند نوشابه ها صدق نمی کند بلکه نوشیدنی های سالم تر مانند نوشیدنی های ویتامینی نیز دارای قند هستند.

ننوشیدن آب کافی

نوشیدن آب برای کاهش وزن بسیار مفید است. در یک تحقیق ۱۲ هفته ای که در رابطه با کاهش وزن انجام شد، افرادی که نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی، نیم لیتر آب می نوشیدند، ۴۴ درصد بیشتر از سایرین وزن کم می کردند.

مصرف بیش از حد الکل

نوشیدنی های الکلی کالری بالایی دارند. خود الکل دارای ۷ کالری در هر گرم می باشد. مطالعات درباره ی رابطه الکل و وزن نتایج مشخصی را نشان نمی دهد. اما نوشیدن بیش از حد آن رابطه مستقیمی با چاقی دارد.

ورزش کردن با شکم خالی

تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن با معده ی خالی به جای چربی سوزی موجب عضله سوزی می شود. از آنجایی که عضله ها نسبت به چربی ها کالری بیشتری می سوزانند، داشتن عضله های بیشتر باعث کاهش وزن بیشتری نیز می شوند.

ورزش زیاد را بهانه ای برای خوردن می دانید

سوزاندن ۷۰۰ کالری در باشگاه به این معنی نیست که می توانید هر چه دلتان می خواهد بخورید. همچنین نباید هیچ غذایی را به امید سوزاندن آن با ورزش، بخورید زیرا ورزش بیش از حد باعث ثبات وزنی و اعتیاد به ورزش می شود.

کمبود ویتامین D

ویتامین D در واقع یک هورمون است که نقش مهمی در عملکرد بدن دارد و بدون این ویتامین، چربی سوزی اتفاق نمی افتد. به همین دلیل از پزشک خود بخواهید تا از شما آزمایش بگیرد و سطح ویتامین D را مشخص کند. در غیر این صورت از غذاهایی که منبع غنی ویتامین D هستند مانند ماهی سالمون، ساردین و شیر گاو استفاده کنید.

 

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت