خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آشنایی با 8 عارضه احتمالی درمان ارتودنسی


 
قيمت 0ريال

آشنایی با 8 عارضه احتمالی درمان ارتودنسی
آشنایی با 8 عارضه احتمالی درمان ارتودنسی

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

1. ارتودنسی ممکن است درد خفیف و ناراحتی جزئی ایجاد کند

به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

2.خراشیده یا زخم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض کوچک ارتودنسی دندان

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شده است.

3.عفونت لثه از بزرگترین عوارض ارتودنسی در بیماران تنبل است!!

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

4.ارتودنسی احتمالا در برخی افراد باعث تحلیل مینای دندان می‌‍شود

به از بین رفتن ساختار معدنی مینای دندان فرسایش یا تحلیل دندان گفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است دستگاه های ارتودنسی ثابت به تحلیل رفتن مینای دندان کمک کنند.

5.ارتودنسی ممکن است در برخی افراد ریشه دندان ها را کوتاه کند

برای برخی از بیماران طول ریشه دندان های آنها در طول مدت زمان ارتودنسی کوتاه می‌شود. پیش بینی اینکه، این اتفاق برای شما بی‌افتد تقریباً غیرممکن است. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به این وضعیت هستند.

به طور کلی، کوتاه شدن ریشه دندان در طول ارتودنسی عواقب قابل توجهی ندارد.

6.ارتودنسی ممکن است باعث تشدید مشکلات دندان شود

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند.

7.ایجاد لکه روی دندان و زرد شدن آن ها حین درمان و پس از آن

دستگاه های ارتودنسی سطوح دندانی را درگیر می کند و برای همین ممکن است نتوان تمام بخش های دندان را تمیز کرد. این مشکل بعدها که ارتودنسی تمام شد با کمک بلیچینگ دندان برطرف می شود.

8. شکست ایمپلنت در برخی موارد

افرادی که پیش از ارتودنسی ایمپلنت انجام داده اند ممکن است بر اثر فشاری که به دندان ها و متعاقبا ایمپلنت وارد می شود با شکست ایمپلنت مواجه شوند.

حتما بخوانید ... هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت