خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

ارتودنسی اینویزیلاین یا براکت، کدام را انتخاب کنیم؟


 
قيمت 0ريال

ارتودنسی اینویزیلاین یا براکت، کدام را انتخاب کنیم؟
ارتودنسی اینویزیلاین یا براکت، کدام را انتخاب کنیم؟

در این مقاله به بررسی تفاوت های بریس ارتودنسی و اینویزیلاین می پردازیم. اگر کنجکاوید که این دو چه شباهت و تفاوتی با هم دارند و هر کدام در چه مواقعی بکار می روند حتما این مقاله را بخوانید.

بریس ارتودنسی و اینویزیلاین چه شباهتی با هم دارند؟

پر واضح است که هر دو برای اصطاح مشکلات عدم تراز دندان ها مورد استفاده قرار میگیرند.

طی فرایند درمان، هر دو نیازمند تمیز شدن و شستشوی دقیق هستند تا از پوسیدگی دندان ها حین درمان جلوگیری شود. زیرا با وجود این دستگاه ها احتمال سایش، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان ها وجود دارد. و حتما باید بهداشت دهان و دندان بیشتر از هر موقع دیگر حفظ شود.

هر دو دستگاه توانایی درمان و اصطلاح مشکلاتی مثل کج بودن دندان ها، اوربایت و آندربایت را دارند.

طول درمان به صورت میانگین در هر دو دستگاه حدود 16 ماه است.

ارتودنسی با بریس و ارتودنسی اینویزیلاین چه تفاوت هایی با هم دارند؟

مهمترین تفاوت آن ها، شکل ظاهریشان است. بریس ها از اجرای مختلفی مثل: براکت، سیم، بندها، کش ها و اجزای دیگری تشکیل شده، اما اینویزیلاین ها معمولا از جنس پلاستیک هستند و تنها یک جزء دارند. سایر تفاوت های این دو دستگاه ارتودنسی عبارتند از:

بریس ها جزء درمان های ارتودنسی ثابت هستند و انواع مختلفی دارند، اما اینویزیلاین‌ها در دسته درمان ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند که تنها یک نوع دارند.

هر یک از این دستگاه های ارتودنسی دارای مکانیزم خاصی برای صاف کردن و تغییر موقعیت دندان ها هستند. بنابراین هر کدام به نحوی به بهبود طرح لبخند کمک میکنند.

میزان فشار و نیرویی که اینویزیلاین ها به دندان ها وارد میکنند نسبتا کم است اما نیروی وارد شده از طرف بریس ها به دندان ها زیاد است.

اینویزیلاین‌ها را بعد از مدتی باید تعویض کرد بنابراین در طول درمان شما از بیش از یک عدد از این دستگاه ها باید استفاده کنید. اما بریس ها تا پایان دوره درمان باید همچنان به دندان ها متصل باشند.

اینویزیلاین‌ها را میتوان موقعی که غذا میخورید بردارید و محدودیتی های غذایی با آن ها کمتر است. اما شما با بریس میتوانید غذا و یا هرچیزی که خواستید بخورید.

تمیز کردن دندان ها با بریس ها نسبا دشوار و زمانبر است. اما با اینویزیلاین ها اینطور نیست. وانگهی تمیز کردن خود اینویزیلاین ها راحت تر از براکت ارتودنسی است.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت