خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

دانستنی های ارتودنسی عقب بودن فک پایین


 
قيمت 0ريال

 دانستنی های ارتودنسی عقب بودن فک پایین
 دانستنی های ارتودنسی عقب بودن فک پایین

در دانش ارتودنسی عقب بودن فک پایین از طریق درجه قرار گرفتن دندان های فک بالا و دندان های فک پایین بر هم شناخته می شود. اگر فک بالا و پایین در اندازه حدود 1 تا 2 میلی متر همپوشانی داشته باشند، یک عیب و مشکل محسوب نمی شود. اما در حالت اوربایت این همپوشانی خیلی زیاد است و یکی از ناهنجاری های دندان شایع در جوامع به شمار می رود. اوربایت بر چهره شخص تاثیر منفی دارد و او را مسن تر نشان می دهد. اوربایت یکی از رایج ترین ناهنجاری های دندان در جمعیت است.

در حقیقت، تخمین زده می شود که تا حدود 45٪ از جمعیت ممکن است درجاتی از گرسنگی داشته باشند. افراط در خوردن شدید نه تنها باعث می شود فرد نسبت به شکل ظاهری خودآگاه باشد؛ بلکه می تواند تأثیر منفی بر زندگی روزمره او بگذارد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

تشخیص عقب بودن فک پایین در ارتودنسی (اوربایت)

عقب بودن فک پایین را به راحتی از لبخند اشخاص و یا در جلوی آینه می توان تشخیص داد. فک های خود را با دهان بسته به روی هم قرار دهید و سپس لب هایتان را در حالت یک لبخند عمیق باز کنید. اکنون قادر خواهید بود در آینه شرایط فک و دندان خود را مشاهده کنید. اگر دندان های بالایی بیش از حد نرمال بر دندان های پایین واقع شود، لازم است که برای مشکل خود به یک ارتودنتیست مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

اوربایت های شدید که بدون معالجه رها می شوند، می تواند مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کند؛ از جمله

  • درد فک
  • سردرد
  • درد یا ناراحتی هنگام جویدن
  • آپنه خواب
  • مشکلات گفتاری

پیشرفت فک پایین Invisalign

Invisalign  اکنون درمان پیشرفت فک پایین را ارائه می دهد. به جای الاستیک، ردیف کننده ها از بال های دقیق استفاده می کنند که با هم قفل می شوند و فک پایین را در حالت جلو نگه می دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

لوازم و سرپوش  Herbst  

دستگاه Herbst امروزه یکی از رایج ترین وسایل کاربردی در ارتودنسی است. این یک وسیله ارتودنسی ثابت است، به این معنی که بیمار نمی تواند آن را خارج کند و در صورت استفاده می تواند نتایج بسیار قابل پیش بینی داشته باشد.

جراحی ارتوگناتیک

برای بیماران مسن که دیگر فایده رشد فک ندارند، جراحی ارتوگناتیک نیز ممکن است همراه با درمان ارتودنسی سنتی، برای اصلاح فک لازم باشد.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت