خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید


 
قيمت 0ريال

در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید
در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید

سلامت دندان ها و فک مسئله ی بسیار مهمی است که بر غذا خوردن و ظاهرتان تأثیر می گذارد، به همین دلیل بایستی در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

32 دندان موجود در دهان ما در فک بالا و پایین به شیوه ای کنار هم چیده شده اند که جویدن و آسیاب کردن غذا به خوبی انجام شود. اگر دندان ها نسبت به موقعیت نرمال و جایگاه مناسب خود کمی منحرف شوند، باعث بروز مشکلاتی در غذا خوردن خواهد شد. جهت درمان این مشکلات که بسیار اهمیت دارند از روشی درمانی به نام ارتودنسی استفاده می شود. ارتودنسی در میان مردم به عنوان سیم کشی دندان شناخته شده است.

بیشتربخوانید:

· ارتودنسی پیشگیری

· ارتودنسی سریع

مرتب و ردیف نبودن دندان ها باعث بروز مشکلات زیر می شود:

1) اصلی ترین مشکلی که در صورت ناهنجاری دندان ها ممکن است رخ دهد، مشکلات تغذیه ای خواهد بود. زمانی که دندان ها در جایگاه طبیعی خود قرار ندارند و نامرتب هستند در جویدن و آسیاب کردن غذا به مشکل بر می خوریم.

2) مسئله دیگر این است که نامرتب بودن دندان ها و عقب بودن فک و سایر ناهنجاری های دندان و فک باعث می شود که از زیبایی چهره و صورت کاسته شود.

3) در مواردی که دندان ها هماهنگ نیستند، یکی از مشکلاتی که رخ می دهد. عدم توانایی مسواک زدن به صورت صحیح است و در نتیجه باعث پوسیدگی دندان ها خواهد شد که مشکلی جدی است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی

ارتودنسی در هر سنی و تا زمانی که دندان درون دهان قرار دارد، امکان پذیر است و هیچ محدودیت سنی برای انجام ارتودنسی وجود ندارد. اما زمانی که استخوان ها در حال رشد هستند، درمان ارتودنسی ساده تر است. پس هر چه در سنین پایین تر اقدام به درمان ارتودنسی شود، سریع تر به نتیجه مطلوب خواهید رسید. در دختران تا قبل از 13 سالگی و در پسران تا قبل از 15 سالگی دوره طلایی انجام ارتودنسی است. پس از این دوره سنی به دلیل محکم شدن استخوان ها، جابه جایی دندان ها به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل شما والدین بایستی در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید تا از مشکلاتی که با ارتودنسی درمان می شود، آگاه باشید. در صورت مشاهده هر گونه ناهنجاری در سنین کودکی و نوجوانی به فکر درمان فرزندتان باشید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت